domenica 28 agosto 2016

Salsa sabbazza - The Sabbazza sauce

L'abbiamo sfangata... per ora!

Salsa sabbazza
Salsa sabbazza

Non si sa come e per quale ragione, ma pare che il consorte sia di nuovo in grado di mangiare prezzemolo senza problemi.
Non abbiamo capito come sia successo, ma sfrutto decisamente la situazione e sto preparando tanti di quei piatti con il prezzemolo che quasi mi metto paura da sola! :D
Ed è una fortuna, perché in questo periodo ho la mania del trito di erbe aromatiche e non solo, e senza poter usare il prezzemolo sarebbe stata una lotta impari.
Quindi oggi voglio mostrarvi una cosa che ho preparato prendendo spunto dalla chimichurri, una salsa argentina che abbiamo scoperto da poco più di un anno:D.
Il nome deriva da uno sciocco gioco di parole che ci ha fatto ridere così tanto durante la cena che abbiamo deciso di ricordarlo così :D


Salsa sabbazza

Ingredienti:
prezzemolo
aglio sbucciato
pomodori secchi
buccia di limone
sale
olio evo


We are out of the woods... for the time being!

The Sabbazza sauce
The Sabbazza sauce

We don't know why but my partner who is selective intolerant of parsley, apparently has no problems with the parsley I can find at the local market place.
We don't know what happened but I am certainly taking advantage of this situation by preparing so many dishes with parsley that I am getting scared of myself! :D
And it is such good news, because my latest craze is chopping of not only aromatic herbs but almost every ingredients I have at my disposal, and if I were not allowed to use parsley, it would be unfair.
Well, today I will show you a sauce for which I got inspiration from the chimichurri, an Argentinian sauce I discovered one year ago or so.
The name comes from a play on words gone south during dinner but we had so much fun that we decided it deserved to be remembered :D


The Sabbazza sauce

Ingredients:
parsley
peeled garlic
dried tomatoes
lemon zest
salt
extra-virgin olive oil


Disponiamo tutti gli ingredienti su un tagliere di legno
Place all the ingredients on a wood cutting board


e tritiamoli usando una mannaia cinese (come ho fatto io) o una mezzaluna.
and chop them using a chinese cleaver knife (like I did) or a mezzaluna knife.


Spostiamo il trito in una ciotola, irroriamo con abbondante olio evo, condiamo con un pizzico di sale, mescoliamo e la salsa è pronta.
Put the chopped ingredients in a bowl, drizzle with a lot of olive oil, season with salt, mix and the sauce is ready.


Bon Appétit!!

Share This:        

0 comments:

Posta un commento